Skip to main content

Laughter Is Always The Best Medicine :D

Baru lepas menjenguk blog kak Yasmin..n macam biasa i learn alot from her blog. Baru baca pasal seorg comedian yg sgt die suke. namenye Tommy Cooper. yup. dat guy is hillarious. tgk video die mmg tergelak2. he's funny while making his magic. hehehe. ade mase korg pun patut tgk gak. sebut pasal klaka2 ni aku mmg suke ketawa. tanyelah sape2 yang satu skola dgn aku. dari skola rendah sampai masuk uni aku suke ketawa. n it's not a typical one. aku kalo ketawa mesti sampai meleleh airmate n sgt kuat. xtaulah mn dtg ketawa tu tp mmg aku x bole tahan gelak. kalo aku tahan ketawa tu n ketawa sopan2, dada aku akn rasa mcm sesak. ade benda sangkut. seriously mcm tu. hehehe. n slalunye people laugh cos they hear me laughing. ahaks.

Ayah n ibu slalu sound aku supaya jgn ketawa mcm tu. smpi ade satu mase dulu aku jadi sedey n rs brsalah sbb aku rs cr aku ketawa tu mmg buruk n will effect on how people look at me. their first impression. yelah mcm x senonoh ank dara ketawa kuat2. bakal mak mertua tgk cnfrm kena reject. hahaha. aku ade sorg kawan baik ms skola dulu. bkn sorg actually ade byk kwn baik but dis one is very special. yg aku sgt syg. wpun skrg aku jrg jmpe, aku still akn ctc n tanye kaba skali skala. yg aku rs aku x bole lost ctc dgn die sbb aku sgt syg die. even skrg kalo aku cite psl die, hati aku penuh dgn bunge2 kegembiraan sbb aku sgt syg die. die budak lelaki india. yg aku ms skola rehat same2 hari2. smpi ade org ingt kitorg kapel but d truth is kitorg kwn baik. yg hari2 buat aku ketawa besar dgn lawak2 bodoh die. name die amarnath. smpi skrg kalo aku jmpe die, aku akn gelak besar dgn lawak2 bodo die. slalu aku ckp aku xnk gelak kuat but then die akn ckp "kenapa nk pkr org lain?ko ketawa jelah kuat2..paling2 pun ko kn baling ngn telur". hahaha. tp rsnye sjk da menua ni, da jarang ketawa kuat kecuali bile aku rs geli hati sgt.

Tapi sampai skrg aku rs aku actually akn ketawa setiap pg. yup. i need it. da mcm dadah da. addicted! sitkom FRIENDS tu aku tgk setiap hari setiap pg before g keje sbb klaka. aku slalu suke org yg klaka. even kalo aku tgh mrh dgn cheng n ade bnda klaka yg aku rs cheng buat mase tu, aku akn senyap2 ketawa kat tepi n pas ketawa aku akn buat blk muke serius dpn die. hahaha. aku slalu suke partner yg klaka. bkn x serius tp klaka. aku rs bnda tu bole buat life happier. n aku bersyukur sgt sbb aku jumpe dgn Cheng. die slalu buat aku ketawa. kdg2 bnda kecik je seperti mengeluarkan tangan yg brgerak2 seperti ank burung dari kocek seluar (awk mmg x ptt eh b). hahaha. aku rase life untuk dinikmati setiap hari n ketawa will cheer up ur day. so kawan2, ade hari yg kite rase sgt2 down, penuh dgn prob, amik ms utk dudok n tgklah citer2 yg korg rase klaka n ketawa. it wil not solve ur prob but i'm sure ur mind will be a lot more relax n barulah kite bole berfikir dgn tenang. ;)

Comments

Popular posts from this blog

Hada Labo

Harini da berjaya hantar proposal. Walaupon lambat sehari tapi Alhamdulillah masih diterima fakulti. Hehe. Dugaan betol masa nak setelkan proposal ni. Mintak2 masa present nanti Allah permudahkan semuanya. Amin. ok bukan nak cite pasal proposal, tapi nak citer pasal produk baru yang aku pakai sekarang.
Ingat tak before ni aku pernah blog cakap pasal kulit yang da makin kusam, berbintik2 lembik semacam je, da tak tegang macam dulu. Aku tulis tu bukan sesaja ok. Tapi betol2. Kulit aku bukan jenis susah nak jaga. Kalau masa anak dara dulu, takde pencuci muka pakai sabun mandi pon masih ok lagi. Aku dulu pakai Nivea je. Sesuailah dengan kewangan masa tu, pencuci muka RM10 je. Pastu tahan 3 bulan.
Pastu bila da ade duit sket, pakai Clinique plak. Sebab slalu dapat tester rasa kulit jadi makin lembut je. Tapi bila beli yang betul2, effect da takde plak. Tapi still continue pakai sebab sayang da kuarkan duit, tak habis pakai plak. Tapi nak jadi citer, baru half pakai, tertinggal kat gym. Hi…

Petua Kecantikan guna Teh

Hari ni nak bagi tips mcm mn nak bagi kulit cantik n kurang bermasalah sangat. Benda ni saya da amalkan dr sekolah dulu. Ni nak kawen ni so kenalah buat jgk sket2. (konon nak nmpk berseri a ms kawen..hehehe). Kite pakai serbuk teh yang kita guna kat rumah untuk buat air teh kalo tetamu dtg. Benda ni bgus diamalkan every week n masa duit da ala2 kering. hehehe. Bagusnya diamalkan masa muda2 dulu tp kalau nk buat skrg pn bole.

1. Korang mesti pernah pakai teh boh yg bulat tu kan? So instead of buat air teh je, bole guna as pelembap muka. Nanti masa time free2..tak kuar rumah sgt, amik teh tu, rendam dalam air panas selama 5minit (sebab nak kasi teh tu lembut sket) then perah sket tp jgn bg terlalu kering, lap muke korang sket2 dgn teh tu. Biarkan air teh yang melekat kat muka korang tu kering sendiri. Memang muka akan bercapuk sket dengan wrna kuning teh. Biakan sampai korg rs nk basuh. Seharian pn xpe. Benda ni akan melembapkan kulit kite secara tak langsung.

2. Selain tu, korang bole pk…

Tips nak menghilangkan parut & mendapat kulit yg halus mulus

Masa saya pergi buat trial make up untuk majlis pernikahan and majlis bersanding, both my make up artist cakap cenggini, "u have a flawless skin. tak payah nak pakai bedak2 tebal2 sbb kulit u sgt sehat n licin". oh, kembang kuncup bile dgr diorg ckp mcm tu. Mcm nk rabak da suar ms tu. Nsb pkai suar jeans, kuat sket jahitan die. lol.

Ok, meh saya nak kongsi rahsianya. Alhamdulillah, saya dikurniakan kulit yang kurang bermasalah. Jerawat2 jarang2 menyinggah n kulit cepat detect kalau product yg diguna tak sesuai. Before ni sy penah bgtau psl petua teh tukan. Ok petua tu mmg sy amalkan dr sekolah mengh atas sbb ms tu sy takde duit nk beli pencuci muke kat kdai ni. So pkailah teh yg ibu da pakai pg2 buat air tu.

Saya juga tak suke pakai bedak compact n mekap2 before saya abes blaja degree. Sampai skrg, kalo kuar base bedak sy adalah krim pelembap n bedak bby johnson. Sbnrnya kulit ni jgn diajar pkai mekap tebal2 sbb nanti akn seri nye hilang. Sbb tu korg tgk kalo org yg biasa berm…