C o m e A n d J o i n M e =)

Monday, September 14, 2009

Salam Aidilfitri

Tak sampai seminggu lagi raya. Tahun ni tak feel sgt mcm nk ry. Sume org pun ckp mcm tu. Agaknye sbb skrg da tak bole main mercun kot. hehehe. Aku paling x sabar nk tunggu raya sbb nk makan..wahahaha.. adoiii.. da trbayang ketupat, lepat, ketupat palas, sambal kacang, lodeh, kerisik kelapa mak andak aku n paling utama rendang mak aku!! wahhhh, puasa2 ni bikin menjejes air liur trbyg (ishhh..makruh..makruh..) mlm ry slalu aku x bole tido nyenyak..xtau nape slalu brdebar2. maybe taun dpn lg brdebar kot *wink* pagi2 ry bgn awl, mandi awl sbb xnk berebut toilet, wangi2, makan then siap2 utk mntk ampun. paling syahdu time ni. dari kecik sampai besar, kalo bab mntk ampun aku akn nangis kat mak ayh. xtaulah nape. start dr umur aku drjh 3 kalo x slp. kalo kn mntk ampun aku akn meleleh airmata. walaupun cume ckp "selamat hari raya ayah. maaf zahir batin". tapi pg syawal mmg mcm tu. adik beradik ibu/ayh salam beramai2 dgn atok nenek n mmg sume melelh. walaupun pakcik aku yg keje navy tu. tp mcm sronok sbb pastu sume hepi n g smbhyg ry dgn tenang.

inilah ala2 mercun yg bapak aku beli tu

malam2 before raya biasanye akn kumpul dgn kazen2, main bunga api. ayah slalunye akn beli mercun yang jadi bunga api besar tu. adelah dalam 10 kali die buat bunga api bsr tu kot. mane die dpt stok, aku pn xtau. yg kecik2 ni main bunga api n mercun katak, padi, lalat, roket (mercun yg aku main) n kadang2 kazen aku yg kreatif gune berus dawai yg berus kuali tu buat mecun..mmglah cantik bile die pusing2. haha.. kreatif dak tu.. dulu masa kecik2 bile blk smbhyg ry akn gi beraya satu kampung tp da bsr2 ni kn lah ikut beraya gi rumah atok2 sedara yg lain. kalo time beraya sekampung ni mmg sronok a. jalan dgn kazen2 aku yg sebaya, pakai bj lawa2 then pecah 2 grup. balik tgk sape dpt duit ry plg byk. x byk pun tp xcited lebih. aku rs sbnrnye bnda tu bgs. bejln satu kmpg bole buat kite knl jiran2 sekmpg yg lain. skrg da x ramai buat mcm tu. kalo dtg pun mntk duit ry kat tangga je. xnk msk. materialistik diorg nih..huh.


sekarang da bsr da. mkna raya tu da x mcm bdk2 kecik. baju baru, kasut baru, duit ry, bunga api..sume tu mcm mkna raya buat diorg. tapi skrg aku lbh suke raya sbb dpt mntk ampun maaf pada kaum keluarga. kalo hari2 biasa, jarang sgt nk ckp maaf kan. then pegi kubur ziarah yg da xde. bagi duit raya pd yg kecik2 ni. tgk diorg bukak smpul duit ry tu rs seronok je.. :D n mkn byk2 pada 1,2,3 raya aidilfitri. then raya ke 4 kena cirit..hehehe. so kawan, salam aidilfitri buat sume. maaf zahir batin.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails