C o m e A n d J o i n M e =)

Thursday, April 8, 2010

Check Up Baby & Insiden Yang Terjadi

Semalam, lepas siap2 tanda krtas. aku decide untuk ke hospital. Aku risau if sumting yang tak baik jadi. Aku pergi satu hospital dkt2 dgn rumah sbb aku tak tau mana nak cari klinik ibu ngandung kat KL ni.

Aku drive kete mcm biasa. Hospital ni aku da penah pegi dgn encik suami masa nak cnfrmkn pregnancy aku aritu. Staff2 kat cni sgt frenly. Doctor yang attend aku masa tu pn sgt frenly. Kawasan hospital ni dekat housing area. So tak lah sesak sgt jalan kat situ. Masa dekat lampu isyarat simpang empat, aku nak belok ke kanan bile lampu isyarat da hijau tapi tiba2 aku nmpk motor yang laju dari arah bertentangan. Dalam hati aku cakap, "Agaknya motor ni nak langgar lampu merah ke?". Aku mula gerakkan kete dgn perlahan n bile aku nmpk mmg motor tu xde sign nak stop, aku tekan brek. Aku ckp, "sah budak ni nk lggr lampu". aku hon kete banyak kali dgn hrpn die notis aku kat situ. Tapi die pn main redah je lampu merah tu dgn laju nye n aku pn tau die akn langgar kete aku kat situ.

bumper da hilang kena langgar dek motor..laju x laju budak ni bawak

Yup. Aku xciden. Masa tu aku rasa geram dan nk marah. Napelah nyusahkan aku dgn bnda2 mcm tu. Aku nmpk dr dlm kete yang bumper kete da tanggal. Aduh..Bile aku kuar nak marah budak tu, aku tgk kaki die da menjejes dgn darah. Kaki die da berlubang luka. Serius aku ngeri sbb aku nmpk tulang kaki die.

Aku cakap budak tu, "Awak ni dik nak laju2 langgar lampu merah nak gi mn?". Siap ada sorang uncle India ni marah budak tu sbb die mmg terang2an langgar lampu merah. Budak tu da terdiam. Masa tu da depan hospital yang aku nak pergi tu. Aku yang tak sampai hati tgk bdk tu da jalan terdengkot2 ajak die pegi hospital. Mule die menolak jugak sbb die kate die bole bwk motor lg. huishhhh kaki da berlubang, ada hati nak buat motor. Paling2 mesti kena 10 jahitan punye.

Smpi hospital tu, doc ckp kalo buat jahit kt situ mest kena 500. Mak aihhh..dahlah salah die, kete aku pn aku rs budak tu blm tntu nk bayar (die mcm budak baru pas abes skola). So aku ckp kt budak tu biar aku bwk die g hosp kerajaan. Tapi budak yg da ala2 takut ni kate takpe. die da kol kawan die n nnt die gi sinri. So aku mntk nurse kat sana bersihkan luka die. Smntr luke die dibrshkn, aku g bt scan bby.

tak nmpk pape pn..jus rahim je da menebal..baby main sorok2 dgn mummy eh?? (ni gmbr copy dr internet tp mcm ginilah scan aku gak)

Aku risau sbb pinggang belah kiri sakit lg. mcm ade org cucuk2 dgn pisau. Aku takut pregnant luar rahim. Tapi bile doc buat scan, x nmpk ape. Cume rahim je menebal. Doc kate awl sgt utk nmpk baby. Die mntk dtg lg 3minggu. Die kate normal kuar spotting coklat tu. sbb die br nk implantation. Cume psl skt2 tu aku pn x sure mcm mn. Doc pn xde ckp pape psl tu.

So pas jmpe doc, aku jmpe bdk tu. die kate mak die akn dtg situ. so die mntk aku deal ngn mak die je. Aku anta kete gi wshop dulu. Bile mak die smpi nnt just bwk diorg gi wshop je. So smpi wshop mak die pn mntk maap psl anak die (nsb die mntk maap..hehehe). Bapak die bayarkn bil aku. So, aku tunggu kete siap smpi kul 630 ptg..Adehh..letih x letih dok kat wshop tu. Nsb ada tv. trgelak2 aku tgk Aku milikmu kat tv3.

Aku harap baby dlm prut tu ok lah. Tak trkejut or pape. Kalau still x ok, aku akn g buat cek up dgn mr hubby wknd ni..Sian mr hubby da risau smcm..Takpe b, wknd ni kite jmpe eh syg ;)

4 comments:

aCik GeE cHoMeY said...

er...nasib baik awak x de ape2 arina...n parents budak 2 x salah kan awak....
jaga kesihatan k..:-)

nurarinab said...

tulah gee..nsb xde pape..mmg sah2 ank die slh.org kat hosp sume nmpk siap tanya2 pe jd ms arina kt hosp tu..

Reen said...

arina.. sonok kn tgk dia dlm monitor tuh.. reen tetiap kali scan sayu jek.. cm nak peluk baby tp blom masenye lg.. hihi

nurarinab said...

mestilah..anak kite..rasa x sabar nk tgk die mmbesar dlm prut ni :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails