Skip to main content

Da 5 bulan lah..

Akhirnya setelah beberapa lama tak tengok baby dalam ni, en suami hangkut jugak ke klinik untuk scan baby ni. Yelah, bini die merengek2 macam ape je hari2. Untuk makluman kawan2, perut saya ni kecik je. Orang sume ingat baru 3 bulan tapi walhalnya da 5 bulan. Tapi my mom kata dulu dia pregnant pun kecik je perutnya tapi aku ni risau jugak. Tah baby tak cukup makan ke. Aku makan tak cukup zat ke tapi bila jumpa membe sekolej dulu da 9 bulan tapi kecik je, aku da tak risau da.hehe.

bakal membuyung~tunggu!!!!!!

Ok cite pasal scan menscan plak. Da dapat tau gender da. 90% doc kata die sure tu gendernya. Mesti korang tertanya2 ape gender die tapi nak buat surprise jugak..hehehe.. memang suke surprise2 ni. Tapi aku pun tak taulah betul ke tak sebab ada kawan aku cakap dia mula2 scan lain tapi bila da nak beranak ni tengok lain plak. So aku pun taknaklah yakin sangat dengan ape yang doc cakap. Tak kisah boy ke girl, aku happy je terima baby ni :) Yang penting dia sehat. Doc tonjuk progress perut dia, buah pinggang die, jantung die, mata die, kaki die, tangan die..berpusing2 die dok dalam perut mak die ni.

Baby ni da pandai kicking2. Tapi takdelah kuat sangat. En suami da penah rasa da. Malam masih bole tido tapi bile berdiri lama pinggang akan sakit n kaki pun da mula lenguh. Bila malam time tengok tv, aku memang hulur kaki je kat en suami. bukan nak suro die gigit eh tapi nak mintak die tolong picitkan. Lagi2 kat tumit kaki tu.

Hujung minggu ni adikku bertunang. Aceh gitu..mengikut jejak langkah kakaknya, bulan 10. Die plan bulan 2 nak kawen sama macam kakak die jugak tapi masa tu aku tengah sarat or maybe da beranak pun dan sedang berpantang. So, aku mintak die buat bila aku da abes pantang. Barulah mak bole melaram noq. Pakai baju ada shape sket :P

Semalam pegi Jakel. Ternampak satu kain lawa. Da tengok2, pegang2 n da angau pun..huarghhh.. B, saya da mengidam nak kain tu (bole guna alasan mengidam ke??). En suami cakap kalo ada duit belilah..sampai hati betul die cakap macam tu. Aku tau sebenarnya die jeles sebab die tak bole nak buat baju melayu kain bunga2 (sebenarnya die malas nak layan bini die ade 5 pasang kain tak tempah buat baju lagi..hahaha).

p/s: aku pecaya arini aku akan kembali ke jakel mencari diriku yang masih hilang (acehh ayat tak bole tahan) *kalo da pompuan, buyung tak buyung memang macam gini*

Comments

betul3, kalau dah label kaki shopping buyong pun tetap menyopping kan :P
nic said…
beee...so sweet... bila la nk rase perasaan mcm bee ni...

Popular posts from this blog

Hada Labo

Harini da berjaya hantar proposal. Walaupon lambat sehari tapi Alhamdulillah masih diterima fakulti. Hehe. Dugaan betol masa nak setelkan proposal ni. Mintak2 masa present nanti Allah permudahkan semuanya. Amin. ok bukan nak cite pasal proposal, tapi nak citer pasal produk baru yang aku pakai sekarang.
Ingat tak before ni aku pernah blog cakap pasal kulit yang da makin kusam, berbintik2 lembik semacam je, da tak tegang macam dulu. Aku tulis tu bukan sesaja ok. Tapi betol2. Kulit aku bukan jenis susah nak jaga. Kalau masa anak dara dulu, takde pencuci muka pakai sabun mandi pon masih ok lagi. Aku dulu pakai Nivea je. Sesuailah dengan kewangan masa tu, pencuci muka RM10 je. Pastu tahan 3 bulan.
Pastu bila da ade duit sket, pakai Clinique plak. Sebab slalu dapat tester rasa kulit jadi makin lembut je. Tapi bila beli yang betul2, effect da takde plak. Tapi still continue pakai sebab sayang da kuarkan duit, tak habis pakai plak. Tapi nak jadi citer, baru half pakai, tertinggal kat gym. Hi…

Petua Kecantikan guna Teh

Hari ni nak bagi tips mcm mn nak bagi kulit cantik n kurang bermasalah sangat. Benda ni saya da amalkan dr sekolah dulu. Ni nak kawen ni so kenalah buat jgk sket2. (konon nak nmpk berseri a ms kawen..hehehe). Kite pakai serbuk teh yang kita guna kat rumah untuk buat air teh kalo tetamu dtg. Benda ni bgus diamalkan every week n masa duit da ala2 kering. hehehe. Bagusnya diamalkan masa muda2 dulu tp kalau nk buat skrg pn bole.

1. Korang mesti pernah pakai teh boh yg bulat tu kan? So instead of buat air teh je, bole guna as pelembap muka. Nanti masa time free2..tak kuar rumah sgt, amik teh tu, rendam dalam air panas selama 5minit (sebab nak kasi teh tu lembut sket) then perah sket tp jgn bg terlalu kering, lap muke korang sket2 dgn teh tu. Biarkan air teh yang melekat kat muka korang tu kering sendiri. Memang muka akan bercapuk sket dengan wrna kuning teh. Biakan sampai korg rs nk basuh. Seharian pn xpe. Benda ni akan melembapkan kulit kite secara tak langsung.

2. Selain tu, korang bole pk…

Tips nak menghilangkan parut & mendapat kulit yg halus mulus

Masa saya pergi buat trial make up untuk majlis pernikahan and majlis bersanding, both my make up artist cakap cenggini, "u have a flawless skin. tak payah nak pakai bedak2 tebal2 sbb kulit u sgt sehat n licin". oh, kembang kuncup bile dgr diorg ckp mcm tu. Mcm nk rabak da suar ms tu. Nsb pkai suar jeans, kuat sket jahitan die. lol.

Ok, meh saya nak kongsi rahsianya. Alhamdulillah, saya dikurniakan kulit yang kurang bermasalah. Jerawat2 jarang2 menyinggah n kulit cepat detect kalau product yg diguna tak sesuai. Before ni sy penah bgtau psl petua teh tukan. Ok petua tu mmg sy amalkan dr sekolah mengh atas sbb ms tu sy takde duit nk beli pencuci muke kat kdai ni. So pkailah teh yg ibu da pakai pg2 buat air tu.

Saya juga tak suke pakai bedak compact n mekap2 before saya abes blaja degree. Sampai skrg, kalo kuar base bedak sy adalah krim pelembap n bedak bby johnson. Sbnrnya kulit ni jgn diajar pkai mekap tebal2 sbb nanti akn seri nye hilang. Sbb tu korg tgk kalo org yg biasa berm…