C o m e A n d J o i n M e =)

Wednesday, October 20, 2010

Chack up lagi

Semalam suda pegi check up baby. Minggu depan da 6 bulan. Tendangan si kecil makin kuat. Kadang2 terkujat2 dibuatnya. Mengeras dalam perut ni pun kerap jugak. Cuba bayangkan kalau masa tu nak buang air kecil n time tu jugak die mengeras dengan jayanya. Memang rasa nak lepaskan kat situ jelah. Ujian air kencing normal. Hb juga maintain. Tekanan darah naik sket. Berat pun naik 2 kilo sahaja. Ingatkan misi tu naklah bagi dengar heartbeat baby. Tapi tak buat pun *hampa*

Perut suda makin besar. Tapi macam mana pun masih kecil untuk mak buyung yang nak masuk 6 bulan. Orang suka menegur kalau nampak aku. Tanya brape bulan. Kalau cakap 6 bulan je memang sume buat muka terkejut cakap "keciknya perut". Prasan da mula tak bole tido menelentang. Kena mengiring n sendal bantal sket bawah perut. Sambil2 tu nak tengok2 jugak bengkak ke idak kaki ni. Setakat ni masih ok lagi. Seram jugak kalau kaki membengkak. Maklum kaki ini kecil molek.

Aku ingat masuk 7 bulan aku nak buat 3D/4D scan. Nak confirm die nye gender. So bolelah pikir2 nama untuk si kecil ni. Ingat bulan ni aku nak mula cari barang dia lagi. Slalunya en suami buat muka tak hal je bila pilih barang2 dia ni tapi kalau kena beli barang2 besar macam stroller, katil n carseat die sukalah.

Selera makan juga da kurang. Kalau tengahari da makan, malam tak makan pun takpe. Kalau rasa nak makan pun cuma buah epal, biskut, benda2 remeh temeh ni. Aku rasa sebab rasa nak muntah bila makan berlebihan tu tak hilang lagi. So jadi malas nak makan lebih2. Malam ni nak tido awal lah. Badan rasa letih sangat. Taktaulah apsal. Rasanya memang nak bagi aku rehat2 kot..hehe..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails