C o m e A n d J o i n M e =)

Wednesday, October 13, 2010

The Changes


Bila sudah 5 bulan setengah terbayang da nk msk 9 bulan. Nervous ok. Aku takut nak beranak. huhuhu. Sekarang tiap malam akan terjaga. Perut rajin meragam macam masuk angin n kembong slalu. Rasanye sebab baby da mula membesar n rahim pun da mengembang. Kalo makan banyak akan muntah sebab rasa macam makanan tu kena tolak keluar je.

"Your uterus may now be approximately 2 cm or almost 3/4 of an inch above your belly button. Your abdomen still isn't large enough to be an obstacle at 22 weeks pregnant, however you may find that your center of gravity has slightly shifted."

Memang betul lah tu..2 cm bukan jauh sangat jaraknya. Kalo bagi semut lumba lari pun tak sempat berpeluh. Selain dari tu..perubahan yang aku perasan adalah kulit jadi cantik n rambut pun da kurang gugur. Kulit aku jenis kering bersisik. Bukan kat muka tau tapi tangan n kaki. Memang teruk tapi taklah mengelupas. Aku tak suka letak lotion sebab aku rasa rimas dengan rasa dia *macam makan plakkan* n bau dia. So pregnant ni buat kulit jadi halus n glowing je :)

"some women will enjoy a glowing look and feel during pregnancy, others are plagued with breakouts on their arms, back, and face. This is largely due to the increasing levels of hormones circulating throughout your body."

Kalau dulu malas nak melawa, malas nak buat keje..semua benda malaskan. Tapi Alhamdulillah, masuk je 4 bulan setengah hilang da malas tu. Ada jugak tabiat suka tido siang2 buta tapi ni aku da bejaya avoid dengan tido malam awal or sibukkan diri dengan something.

Perut aku masih tak berapa nak besar aku rasa sebab aku tak bape nak makan kot. Tapi berat naik juga 3 kilo every month. So aku rasa oklah sebab bila atas 5 bulan kena naik 2 kilo setiap bulan. Kalo bole taknak naik banyak sangat jugak sebab nanti kena minum air gula yang pekat itu. Tak dapat bayangkan rasanya. Tapi taktaulah kalo tiba2 masuk 7 bulan selera berubah plak. hahaha. Setakat ni aku suka sangat makan buah epal. Rasa sedap sangat. Buah duku, langsat, dokong n yang seangkatan aku tak bole makan. Nanti mulalah perut meragam sakit or kembung2 perut. Maybe sebab die masam sangat.

Baju baby aku da beli. Aku rasa baju dia da cukup da. Pasni tinggal nak cari barut, bedung, lampin semua. Tengok baju kecil yang comel2 tu rasa geram. Aku tak sure gender dia so aku beli kaler yang macam universal macam hijau, kelabu, putih, warna warni pun ada. Ada jugak warna pink n biru yang aku beli tapi yang aku rasa 2-2 gender bole pakai. Taklah nampak gurlish sangat or boyish sangat.

Oklah..nak siap2 pegi blaja. Baby dalam perut ni macam tak bangun je lagi. Tadi kejut dia tendang skali 2 je. Ni da tido balik agaknya. Takpe baby, nanti ikut mummy gi kelas ok. Blaja sama2 tau.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails