C o m e A n d J o i n M e =)

Friday, December 10, 2010

Ngiau yang mengiau

Bila bangun pagi2 nak buat sarapan en suami, mesti ada satu kucing ni datang ngiau2 mintak makan. Dulu ada ngiau lain datang mintak makan. Ngiau dulu ni gemok sangat. Rasanya kalo lari mesti lambat (walaupun sebenarnya tak). Dan sangat comel. Tapi taktau mana hilangnya ngiau ni. Tiba2 je da tak datang mintak makan cuma sekarang ada ngiau baru macam Garfield mintak makan tiap2 pagi. Yang kesian tengok mata dia. Skali dia tenung memang macam Pussy dalam cite Shrek tu. Kadang2 ikan lauk semalam da takde, aku sanggup rebuskan ikan baru nak kasi dia makan. Tak sampai hati punya pasai. Tak bole buat apelah, aku memang jenis tak sampai hati tengok kucing2 yang mintak makan ni. Kalau pegi makan kat bomba, siap ada ngiau yang kalau nak mintak makan pastu kita buat tak endah. Nanti dia naik atas kerusi pastu cuit bahu kita pakai kaki dia. Serius tak tipu. Rasa macam orang plak mintak makan main cuit2 kat bahu. lols.

macam manalah bole tak kesian tengok dia kan?

4 comments:

MyNameIsdD said...

mak didi selalu cakap, kalau buat baik dengan orang, belum tentu orang tuh akan hargai. Kadang2 dia kutuk kita balik. Tapi kalau buat baik dengan haiwan, dia tak reti nak cakap belakang atau kutuk2 pemberian kita :-) manelah tau kut2 berkat tolong haiwan tu, senang skit urusan kita kat akhirat kan. BTW, kucing tuh comel, kalo tengok memang tak sampai hati hehe

nurarinab said...

btul dd..kdg2 bt bek dgn haiwan lg bgs.diorg xdelah nk ckp blkg ke ape kan.

iEjA said...

comel gile kucing tu b....
minyauuuuuu...hahahhaha

nurarinab said...

minyau minyau!!!!hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails