C o m e A n d J o i n M e =)

Wednesday, March 16, 2011

A Doctor In The House by Tun Dr Mahathir


Aku da lama sangat nantikan buku ni. Slalu aku cakap pada en suami, "Dr M ni taknak tulis buku ke?", "Bila nak keluar autobiografi pasal Dr M ni?" n few weeks ago bila aku nampak iklan pasal buku Dr M, aku cakap dekat en suami, aku mesti beli buku ni bila abes pantang. So malam semalam en suami keluar beli barang Rania n nampak buku ni n belikan aku. Thanx alot b! Aku teramat sangat mengagumi Dr M. Such a brilliant and genius man. Oh yes once upon a time people did say that he was a 'gila kuasa' man because he was the longest prime minister compare to the other 3 but hey, Malaysia banyak membangun selama pemerintahan dia. So we owed him a big gratitude.

Aku tau Dr M genius bila aku dengar cerita dari ayah aku macam mana dia menangani isu kegawatan negara tahun 1997. Dan masa tu aku rasa syukur sebab ada PM yang bijak macam dia. Masa tu banyak negara yang pinjam duit dari tabung dunia n end up negara tergadai n rakyat merana. Dan bila Dr M letak jawatan dari menjadi PM, barulah semua terbukak mata dan nampak yang dia sebenarnya banyak membantu negara n aku rasa buku ni the best untuk ceritakan perjalanan hidup Dr M sebagai seorang PM n lagi menarik dia tulis sendiri buku ni. Takde orang yang lebih baik untuk menceritakan perjalanan hidup Dr M selain diri dia sendiri.

n I think Dr M is a romantic guy n Dr Hasmah is a very supportive wife. Aku prasan Dr M banyak sangat mention pasal Dr Hasmah dalam buku dia yang memberi maksud, Dr Hasmah plays a big role in his life. Even masa dia jadi PM, kalau Dr M jalan kat depan dengan orang2 besar, dia mesti akan toleh ke belakang untuk tengok Dr Hasmah. That shows how caring he is. Aku tak sabar nak abeskan baca buku tu n bolelah review sket pada korang nanti k. Ni baru baca beberapa pages, itu pun ibu da pesan jangan membaca time pantang2 ni. Nanti rabun. So tunggullah nex week bole sambung. Tak sabar!

So mana yang nak tau kisah Dr M bolelah beli buku hasil nukilan sinri Dr M. njoy it peeps!

2 comments:

Hafiza Abdul Latiff said...

hubby pza pun minat buku ni...tp kena tempah kat MPH dulu, kat kl buku ni fast selling la...habis je, so kena tempah la gamaknya...

nurarinab said...

huih..ye ke..dahsyatnya..ni arina beli kat tesco.nsb ade lg..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails