C o m e A n d J o i n M e =)

Friday, March 25, 2011

Lie To Me

Korang pernah tak tengok cerita Lie To Me? Aku tahu cerita ni since aku anak dara sebab my hausmate masa tu kak dila slalu cakap cite tu best n suro aku tengok tapi masa tu aku tak sempat pun nak tengok. Pastu bila aku kahwin dengan en suami, dia pun ade set DVD Lie To Me. Dia cakap cerita tu best tapi macam biasalah, mana aku nak tengok. Tak sempat pun.

Masa aku pantang nilah baru berkesempatan tengok cerita tu dekat Astro. Oh memang best cerita tu. Dia pasal seorang laki ni bernama Dr Carl Lightman (lakonan Tim Roth), dia seorang doktor psikologi yang bole membaca gerak tubuh (body language) orang and tentukan orang tu menipu atau tak. Dia slalu tolog polis dan FBI solve kan problem2 diorang dengan detect orang2 yang terlibat tu menipu ataupun tak.

Aku memang suka sangat psikologi especially bab2 baca personaliti n pemikiran orang ni. Dulu aku slalu cuba baca personaliti orang dari tulisan tangan. Slalunya betul tapi sebab da lama tak praktikkan, aku da tak ingat macam mana. So citer ni sangatlah membuatkan aku obses untuk menonton sampai abes. nanti korang trylah tengok2 citer ni kat channel 710 Astro.



nilah contoh2 expression orang yang diorang akan identify

1 comment:

Ibu Iman said...

husband sy dh selamat download sampai season 3... sy baru jer habis tgk season 1... hehehehe... tp mmg best lah.. sesambil kita belajar kn? sejak tgk ceta tu husband sy senang jer nk tau perubahan body language sy tu yg x puas ati tu.... curi2gk gak masa nk tgk

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails