C o m e A n d J o i n M e =)

Saturday, March 5, 2011

My babies

Rania selalu gelak besar dalam tido

Paling suka lepas mandi sebab badan dia da selesa. Masa ni nanti dia senyap je memerhati orang.

Posisi tido fevret Rania

I love my babies!

Hari ni 25 hari berpantang. 19 days to go..wehooo!! Bila da belas2 rasa macam sekejap je da nak abes. Next week baby ada appointment ngan klinik. Nak kena jab. Slalu dia tak nangis pun kalau kena suntik tapi taktaulah camne sekarang. Hope2 oklah. Start dari semalam aku da mula bertangas sebab luka kat bawah da baik. Syok bertangas. Rasa macam keluar semua peluh2 busuk kat badan ni. Hehehe..

Baby Rania ada macam2 ragam sekarang. Suda pandai bagi respon. Panggil nama dia senyum. Kalau lapar menangis, nak berak menangis, tapi dia nangis takdelah kuat mana pun. Aku rasa as a baby, dia agak jarang menangis. Malam2, kadang2 dia tido lena, kadang2 dia tamo tido. Berjaga dengan mata bulat dia tu. Sekarang tengah ajar dia hisap susu pakai botol tapi baby Rania panjang akal. Kalo dia bole tolak pakai tangan, dia tolak. Kalau tak dia ketap gusi kuat2 taknak kasi puting botol masuk. Kalau dia tengah menyusu badan n tiba2 aku tukar botol, dia act minum macam biasa then bila aku tarik kuar puting tu, dia pun kuarkan semua susu yang dia simpan dalam mulut.

Sekarang pandai nak suro aku ngendong dia time tido. Konon2 nangis macam nak susu tapi bila bagi susu, dia minum sket je pastu tido dalam pelukan. Letak atas tilam, bangun n rengek2. Tak bole nak biasakan dia berkendong sebab nanti susahlah aku nak gi kelas pasni. Sekarang pun da rasa tak sampai hati nak tinggalkan dia. Tah macam manalah nak gi kelas sambil teringat2 kat dia.

26 Febuari lepas anniversary aku dan en suami. Setahun mengemudi bahtera. Macam tak caya da setahun rupanya. Setahun yang banyak kenangannya. Setahun yang bila genap setahun suda ada ahli keluarga baru. Setahun yang penuh suka duka tapi korang percayakan bila tengok balik ke belakang semua masa susah pun macam menggembirakan je. Kalau rasa sedih cuma 'at that moment' je n yang lain akan terbayang masa gembira aje. En suami menjadi supporter paling kuat yang aku ada, dia jadi orang yang paling aku perlukan setiap masa, dia jadi orang yang paling senang nak buat aku ketawa n nangis. Pengaruh dia terlalu besar dalam hidup aku. Tapi each day yang aku harungi aku tau aku perlukan dia.

Aku plan banyak benda untuk celebrate anniversary yang 1st ni. Tapi semua postpone dulu. Hadiah pun postpone dulu lah b eh. Hari tu tak sempat pun nak pergi cari hadiah. Dalam kepala ni da ada beberapa benda yang aku nak bagi as a present.

B, it's been a wonderful one year. I knew I love you more than the first time we met and each day the love grow larger for you. Deep in my heart, there is always a special place for you and it will remain there forever n ever Insyallah. My pray is always to have the best in life but Allah knows what's the best and most needed for us. Hope we will have a great journey together. Love u mucho2 bunny!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails