C o m e A n d J o i n M e =)

Wednesday, July 20, 2011

Manolo Blahnik shoes

Lately ni kepala banyak berfikir. Fikir yang bukan2. Kadang2 yang merepek2. Sometimes I wish for more money. I wish I could have a far more better life with more money. I envy people who could point at things that they want and just like they have their own fairy godmother, their wishes will be granted. I wish I was a woman who as she goes through page by page of a fashion magazine, saw the latest shoes of Manolo Blahnik run towards the boutique and buy the shoes right away. I wish I was live in a bungalow with a maid (maybe maids) to helps me do the house chores. Oh me and my wishes..

Tapi lepas tu fikir balik, kenapa asik memandang ke atas. Pandanglah ke bawah. There are so many other peoples who are less fortunate. Nak makan pon kena mengemis. Aku setakat ni tak pernah lagi tak makan nasi. Tak pernah lagi makan berlaukkan garam saja. Tak pernah lagi meja kosong tak berlauk. Masih lagi bertas tangan cantik walau tak semahal Christian Dior. Masih lagi berkasut walau tak secantik Manolo Blahnik. Masih tinggal di rumah yang berbumbung dan tidur di atas katil yang empuk. MasyaAllah. Semoga harta duniawi tidak melalaikan aku. Mungkin atas sebab itulah Allah tak jadikan aku kaya bak Qarun.

Syukur Allah masih memberi rezeki yang lebih dari cukup untuk aku dan keluarga. Syukur aku dikurniakan suami yang penyayang dan anak yang cerdik. Syukur aku masih diberi kesihatan untuk bekerja. Syukur aku diberikan akal fikiran untuk berfikir. Dan nikmat paling besar, syukur aku dilahirkan di dalam keluarga Islam.

3 comments:

Arina Aziz said...

arina, normal kot dok rasa macam tu kengkadang. akak pun dok rasa gitu gak at times. perasaan mcm tu mungkin ujian utk kita. sama ada kita pilih nak hidup dalam envy or nak hidup dalam kesyukuran. sbb kdg2 kita tgk org hidup senang, dia mungkin ada susah kat bahagian lain. kita taktau, kan. :)

nurarinab said...

betul kak..tah org kaya ray tu ape plak mslh die kan..n tau sbnrnye lg brt prob die..

ELLY said...

tu la, sama la...slalu ada perasaan cmtu...tp try buang jauh2 prsaan tu & b'syukur jer ngan apa yg ada...huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails