C o m e A n d J o i n M e =)

Wednesday, July 13, 2011

Rania at 5 months old

Rania suda 5 bulan masa 9hb hari tu. Oh anak dara suda makin banyak akal. Pantang tinggal terbaring, cepat aje die memusing meniarap. Rania makin banyak mengeluarkan bunyi2 comel. Kalau tengok orang bercakap macam faham aje lepas tu tiba2 da dengar suara dia menyampuk. Hahaha. Rania masa gi cek up suda bertambah beratnya 6.9kg. Alhamdulillah makin sehat walaupun cuma minum susu ibu aje. Masa masuk bilik cek up, ada sorang Indian ni pon bawak anak yang berumur 5 bulan jugak tapi berat anaknya cuma 5 kilo lebih saja. Bila nurse tanya minum susu apa. Aku cakap susu badan n tak campur lagi. nurse congratulate aku. Wah, bangga mak sekejap :-P Still tak menangis bila kena injet. Aku rasa nurse tu memang pandai injet lah sebab all babies yang kena injet kat klinik tu, everytima aku datang memang tak pernah dengar diorang nangis. Not talking about same babies or one baby only. Ni da berpuloh aku tengok tapi memang takde lagi aku dengar baby melalak bila kena injet kat situ.

Pagi tadi aku bangun kul 430pagi. Pukul 530 pagi masa buat sarapan en suami, aku terdengar suara2 comel dalam bilik. Sah si kecik da bangun. Tengok2 siap siku ayah dia atas muka dia. Siap amik kesempatan nyonyot2 siku ayah dia. Yelah Rania, takde keje lain menggigit n menyonyot saja. Jari aku ni kadang2 sampai lenguh kena gigit makcik tu. Tak sabar nak tunggu raya. First time raya ada anak n gegirl plak tu. Memang aku laramkan dia dengan baju yang chumel2 :) ngee.. ni gambar Rania yang aku sempat capture masa umur 5 bulan genap.








Naik benda alah ni, Rania tak impress langsung. Sebok nak makan stereng tu. Aku yang berpeluh2 nak layan makcik ni dari memakan stereng tersebut. Rania..Rania..

1 comment:

♥ Elin ♥ said...

ok dah klik3 pun ;))

sy geram dgn kemontelan rania..pasti riuhh dgn suara die yg comel kan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails