C o m e A n d J o i n M e =)

Thursday, August 25, 2011

Selamat Hari Raya!

Pejam celik pejam celik Ramadhan bakal berakhir dan Syawal bakal menjelma. Ya Allah pantas betul masa berlalu. Tahun lepas beraya berdua aje, tahun ni da bertiga. Preparation aku pon ala kadar je. Kueh beli 2 3 jenis je yang lain sume orang bagi :) Alhamdulillah ade rezki untuk kami. Aku bz layan kerenah Rania aje sekarang ni. Rania tengah belajar nak merangkak. Tangan n kaki da dok dalam posisi merangkak tapi taktau nak gerak macam mana.

Bila cerita pasal makcik ni aku teringat hari tu masa weekend, lepas subuh aku tido balik. En suami pon tido balik tapi kat depan, aku dengan Rania tido bilik. Rania kejut aku bangun pukul 8 tapi aku ngantuk lagi. So aku bagitau Rania aku nak tido kejap je lagi. Rania main sorang2 dulu2 ea. Rania main sorang2 n aku tukar posisi tido. Tiba2 aku rasa pipi aku da basah. Rupanya Rania mengesot sampai muka aku n die gigit pipi aku dengan mulut tanpa gigi dia tu. Bila aku bukak mata Rania sengih2 ajak main.

Rania selalu cranky sebab dia nak tumbuh gigi. Menjejes air liur keluar sebab slalu dok kolom tangan dia. Kesian aku tengok dia. Aku nampak ada da permukaan gigi sket kat gusi tepi die tu. Tapi tak kuar betol lagi. Taktaulah baper lama gigi tu nak kuar betol. Kesian aku tengok si kecik tu. Raya kali ni memang baju dia paling banyak. Nenek2 dia rajin menyumbang baju raya untuk Rania. Aku beli selai 2 aje. Yang lebih sume orang bagi. Alhamdulillah.

So kawan2 mesti raya ni cuti dari berblogging lama. Maklumlah kitorang nak jalan raya seminggu. Lama da tak jenjalan jauh2. So nanti bolelah kita bercerita perihal raya plak. Akhir kata selamat berlebaran semua. Mintak ampun dan maaf kalau ada salah silap selama berblogging ni.

p/s: Tadi da gi servis kete n cuci n tukar duit raya. Jangan lupa cek kereta dulu before berjalan jauh ye kawan2. Hati2 di jalanraya. Jangan sebab nak cepat sampai, bawak kete tak beringat plak. Kesian kat famili yang menunggu kita untuk beraya bersama tu.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails