C o m e A n d J o i n M e =)

Thursday, April 5, 2012

Macam kanak2 dapat toys baru

OOOuuuuhhh mak excited! Akhirnya tak lama lagi dapat jugak masuk rumah baru before raya. Lama noq menunggu. Janji bulan disember or january dapat kunci. Tapi ni da masuk bulan 4 baru amik. Itu pon akhir bulan ni baru amik. Nal renovate sket rumah tu so for sure bulan 6 baru pindah masuk. Takpelah syukur at least sebelom puasa dapat masuk rumah baru. Oh rasa macam kanak2 yang riang ria sebab dapat benda baru. En suami pon sama excited sebab first time nak masuk rumah baru sama2.

So first thing first lah yang nak dibuat dulu. Kebetulan weekend ni homefair. Masih nak gi tengok2 harga kitchen cabinet kat sana. Dah ada yang diidamkan n kedai tu siap call suro bawak floor plan dengan ukuran segala supaya dia bole tolong kirakan bajet. Aku datang kedai dia aritu masa bulan 2 tapi dia cakap datanglah masa homefair so ade promo segala. Baik betol pompuan tu. n amazingly die betol2 call balik suro datang masa homefair. Ingatkan dia tak ingat nak call dah. Aku cakap dengan en suami kita buat jelah mana yang sempat dulu. Macam kitchen cabinet n grill pagar tu aku suro die buat dulu, Yang lain tunggulah duit lebih baru buat.

So aku pon da kena sambung packing barang. Setakat ni adelah sket yang aku da packing. Mana yang tak pakai tu aku da bungkus da. Mana yang bole disedekahkan aku bagi orang n aku rasa ade few perabot yang akan dijual di kedai second hand je. Tapi aku tengah tengok lagi kedai2 second yang ada. Kalo anta kat kitar semula aku taktaulah dia terima tak perabot2 tu n of course murah jelah kan kalo die amik pon. Sabtu ni kitorang nak pergi tengok rumah (super duper excited!) amik measurement mana2 yang patut. n oh oh oh can't wait nak buat curtains untuk rumah tu. Nasib tingkap tak banyak. Aku takde buat yang messy ni. As simple as it could be. Adelah few concept yang da tersimpan dalam kotak fikiran aku ni (hehehe).

Nantilah bila da betol2 masukkan barang sket n projek da mula sket2 aku akan update slalu dengan gambarnya skali ok. For now just bole cakap I'm excited as I can be :) Last but not least aku nak letak few bedroom ideas n living hall.

Aku punye master bedroom nak buat combination bilik tido with small ofis n tmpt tgk tv.bole gtu?

Suke sangat dengan living hall yang ada banyak combination colors yang pastel

Smart jugak yang macam nikan

Colors..colors n more colors

Aku suka light colors yang pastel macam ni

Bilik tido kaler macam ni mesti rasa aman je bila masuk

Pastel brown..me likey!

Bentuk living hall n dining aku lebih kurang macam nilah but imagine without thise windows kat tepi tu..So dis color combination is a big NO NO.

2 comments:

ELLY said...

hehe...mmg excited kan msk rumah baru....sgt phm perasaan itu ;) kitorg ni rumah x siap lg pon dah survey2...tp pening pon ada coz mcm2 nak wat tp budget xder...congrats erk korg ;)

Hafiza Abdul Latiff said...

suka kalau bercerita bab rumah :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails