C o m e A n d J o i n M e =)

Thursday, June 7, 2012

Technology

Hari2 kalo aku gi lab,aku akan lalu dekat satu billboard yellow pages. Aku rasa sekarang takde lagi orang pakai yellow pages. Yang aku ingat aku pakai masa sekola rendah. Tebal n berwarna kuning n made from the lightest paper on earth n mudah koyak. N aku akan rasa kagum bila dapat cari no fon rumah dalam buku yang super tebal itu. n kalau tiba2 minat kat sape2, cari nama bapak dia dalam yellow pages n buat2 silap nombor call rumah dia n kadang2 call betol2 tapi bila orang tu cakap hello, aku letak. Hahaha. n believe it or not siap ada alamat kat situ. Macam tak pecaya itu adalah 18 tahun dulu. Sekarang, everything technology. everything google je. everything by phone. n sape sangka n bole terbayang yang one day we could bring phone everywhere n one day we could surf internet anywhere.

Lepas tu aku pon mulalah terbayang masa kecik2 permainan apa yang aku main. Ceper, batu seremban, baling selipar, galah panjang, polis en three, I guess yang seangkatan dengan aku mesti ingat jugak game2 ni. Paling best balik kampung n main game ni ramai2. Oh goshh petang2 riuh rendah rumah atok main lari2. OOO I missed those moments. n children sekarang, everything Ipad, everything smartphones. Well salah satu penyumbang obesiti pastu sibuklah war2 kan dalam radio n tv salahkan makanan. Nasi lemak, roti canai, teh terik penyebabnya tapi Malaysian been eating that since 50 years ago n obesiti baru je mula 5 6 tahun ni n salahkan makanan warisan. I dunno lah korang but I guess it's more than that. Yelah, kalau nak alih siaran tv, halaju kipas n bukak gate pon pakai remote control. Tak bertambah lemak kat badan ke. So please don't blame the floor if u can't dance.

And I always wondering masa tu (masa kecik2lah), balik kampung is the best thing to do sebab we got to meet cousins, main2 n everything but today, everyone with technology in their hands. Jumpa pon kadang tak borak pon (bukan point pada sume orang ok). Might be ada yang tak agree tapi aku memang konvensional sket. kolot. Jangan cakap anak2 je efek, laki bini pon bole terefek disebabkan teknologi ni. Update kawan2 macam lagi penting dari 'update' famili sinri. Well we live in the technology world. n aku taklah sampai against the technology. I use it n i know i need it. Yes, I agree technology ada kebaikan but sometimes too much of something is bad too. Taktaulah zaman anak2 nanti macam mana. Bila pikir2 balik, dulu survive je hidup without handphones, internet wifi etc tapi sekarang...

1 comment:

cik tim said...

hee, senyum sendiri, serius ct penah gak buat carik nama org dlm buku yellow pages. duhhh, lwk gile okay, n rasa seronoks yg amat bile boley j,pe nama yg kite nak tu. hahahahaa :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails