C o m e A n d J o i n M e =)

Thursday, September 20, 2012

Recently

Lama sangat tak update blog. Busy giler dan malas pon yer. Tapi hari2 aku dok baca gak update2 blog2 lain :) Sekarang ni aku tengah pening dengan study aku. Kalau bole pecahkan keluarkan idea, aku sanggup (ye ke) tapi seriously aku rasa heavy giler dalam pale otak ni n sampai rasa nak berenti separuh jalan. Of course ramai yang tak bagi aku berenti sebab da separuh jalan. But then aku da tahap stress n aku sure kalo jumpa doc mesti dia bagi ubat. Aku da pandai rasa tegang2 kat leher macam ade urat tegang giler amat kat situ.

Dengan memacam benda yang jadi, aku memang rasa give up giler amat but then slalu aku ingatkan diri sinri, "always look from the bright side". Walaupon susah nak nampak side yang positif tapi kenalah berusaha cari jugak walaupon at certain point positive side tu pon macam da tak nampak da positive nye sebab negative thinking. But then aku bersyukur bila aku stress2, balik rumah tengok keletah Rania hilang stress. Makcik tu mulut macam bertih jagung. Bila cakap laju aku memang tak faham. Cakap sepatah pon kadang2 taktau ape die sebut. Tapi die da banyak vocab yang dia da bole sebut walaupon pelat2.

Kalau baca doa memang pandai. Basmallah die aku da faham n dia tau setiap awal doa akan ade "Allahumma..." so before baca doa makan, doa tido n doa naik kenderaan dia akan baca Basmallah n lepas tu sebut Allahumma sambil tunggu we baca the rest of the doa. Beri salam pon da bole walaupon pelat tapi yang klaka bila jawab salam dia jadi "ayammmm.." instead of waalaikumsalam. Sebelom tido aku ajar dia ngucap so after baca doa tido die akan cakap "Asshhadu.." sampai aku ngucapkan dia betol2.

Lagu twinkle2 little star da bole nyanyi dari awal sampai akhir dalam version pelat. Sampai laa ni tak dapat nak rekod sebab bila dia nampak aku rekod dia jadi malu. count 123 pon da bole sampai ten tapi version pelat jugak. 123 dalam BM dia da bole baca sampai no 4. Alif ba ta pon kadang2 dia recite jugak cuma dalam keadaan tunggang terbalik. I guess dia macam teringat n then dia sebut. ABC dia macam susah nak ingat sket sebab banyak huruf agaknya. So aku nampaklah improvement dari segi ingatan dia. Tapi huruf2 tu dia belom kenal lagi. Just hafal je sebutannya.

Ada masa aku ajar jugak dia warna2 n benda2 lain. Kalau kena marah buat muka sedih sampai aku senyum balik. Da pandai geram dengan kitorang jugak. Nanti tiba2 datang terus je lekap pipi dia kat pipi kitorang sambil gomol2 macam kita gomol dia. Pandai datang cium secara tiba2. Da pandai sebut I love you tapi dalam versi "ai bi yuuu". It's amazing to see her grown up so fast. Suka sangat2 kalau ade tetamu datang rumah. Tapi pemalu sangat dengan orang yang tak dikenali. Jom layan gambar plak. Sekarang aku suka layan Instagram. So sape2 yang ade Instagram bole add k.


1 comment:

MyNameIsdD said...

all the best, Arina. InshaAllah penghujung dia nanti manis sekali (bila dah habis dgn study tu). Good luck!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails