C o m e A n d J o i n M e =)

Friday, May 3, 2013

2nd Pregnancy

Assalamualaikum wbt semua,

Da lama jugak tak mencoret kan. Aritu da janji nak citer pasal my 2nd pregnancy kan. So this is it :) Sekarang ni tengah preggy no 2. Da 21 minggu. Sekejap je dah masuk 5 bulan kan. Anak pon da nak masuk 2, means umur pon da makin meningkat. Seram gitu anak nak masuk 2. Allah beri amanah bukanlah benda kecil. Aku slalu terfikir mampu ke nak didik anak2 jadi anak yang soleh dan solehah, yang berguna. Diri sendiri pon belom betol tapi in sha Allah aku usaha sebaik mungkin untuk didik anak2.

Aku pregnant no 2 ni memang x plan. Aku makan jamu anggun bestari yang untuk planning tu tapi aku ni memang jenis pelupa bila bab makan benda berschedule2 ni. Kadang belom makan tapi rasa macam da makan. So bila patut datang period, period aku tak datang aku expect memang lambat sket sebab kalau tak punctual memang period tu ade lari sket. So relax lagi. Lepas da biar seminggu tak period jugak aku cakap dengan en suami baik beli test kit sebab nak makan balik jamu tu nak make sure aku tak pregnant. Tup tup tup cepat je dia 2 lines. Pregnant da ok. Bila cek doc da 7 minggu pon. Hahaha.

Aku nangis bila dapat tahu aku pregnant ok. Bukan aku taknak baby ni tapi sebab aku memang tak prepare langsung + aku tak habis blaja lagi + aku takut tak mapu nak jaga 2 anak dalam masa aku sekarang ni n memacam lagilah. Well u guys shud know better pompuan yang berfikir memacam jauh ke depan. But then en suami cakap tu rezeki n setiap anak tu of cos ade rezki die jugak. Aku yang lupa benda2 tu semua. So lepas tu aku calm down balik. Aku memang slalu cakap dengan en suami, (masa before pregnant) kalau aku bukan dalam keadaan blaja aku memang da tambah anak. Aku kesian tengok Rania main sorang2 n takde kawan. Dengan akulah dia kawan, main n gaduh. Macam kesian sangat kat dia. So aku pasti perancangan Allah yang terbaik.

Yang second ni Alhamdulillah, mual2 kurang. Awal 3 bulan je muntah2. Taklah macam masa ngandungkan Rania asik tido je. Yang ni walau ngantuk tapi takdelah rasa nak tido je. Cuma aku slalu sangat migrain n tegang kat bahu. Sakit kaki jangan cakaplah. Anak dah no 2 ni biasalahkan benda tu. Ubatnya habatus Sauda je. Kalau makan in sha Allah hilang migrain aku tu. Marah pon cepat jugak datang. sedih pon sama jugak. Mood swing gitu. Kadang2 menyampah gak emosi tak bape nak stabil kan. 

Aritu da scan baby untuk tengok gender. Yang 1st tak nampak, die nyorok2. Yang second nampak tapi doc pon sure 60-40 je. Nanti perut aku da besar sket korang tekalah laki ke gegerl k :) Doakan aku sehat mengandungkan yang kedua ni k. Seramlah jugak nak bersalin lagi skali. Seriously takut betol nak mangalami itu lagi. Ramai jugak yang tengah pregnant sekarang ni kan. Leh kita share stori lagi :) Barang2 baby da tak banyak nak beli sebab da ada Rania punya. So cam sronok jugakkan. Hehehe. Jus beli baju n barang2 baby sket.

Oklah till then,

xoxo,
Gossip Girl (hahaha)

p/s: Badan aku mengembang 2nd pregnancy k.hahaha.

4 comments:

mrs_nazir (Maz) said...

baru tau arina pregnant..masa labour day aritu ada nampak korang kt jusco bkt indah.. tp xdan nak tegur coz maz nampak korang dari atas..hehe

kt opis maz pun ada sorg kwan mkn jamu tu jugak then terpregnant jugak..hihi.. cam maz jenis pelupa so skrg amik injection sajo.. ;)

apepun smg u & baby sihat sentiasa ok. take care!

ELLY said...

wahh best nyer rania dah nak dpt adik...congrats2 ;)

nurarinab said...

hehe..tq maz.mmg x kecoh2 pon pregnant yg 2nd ni. kalo bole nk surprise je tnjk da kuar da.dulu amik injection tp mls nye lahai nk g klinik cucuk.tak suke kena cucuk pon yer.

thanx elly!elly pon pregnant kan?tahniah tau :) kalo first pregnancy plg syiok sbb pertama kali. sume excited nak buat :) take care ok!

Kenari Putih said...

hihi.. sy pon makan maajun mab tu.. hihi.. mula2 makan panas tak hengat.. lama2 da mula malas dah nak makan.. mula le sikip2.. n lps 3 bln stop mab.. subur dah.. lekat le no.2.. =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails