Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2013

Pantang lagi ke

Assalamualaikum semua,Arini aku pantang da masuk ari ke 28. Pantang lagi ke? Kali ni pantang da tak macam masa anak 1st dulu. Jamu yang dapat dalam set bersalin MR aku tak bole makan, abes kau ruam 1 badan. Leher, muka, tangan kaki semua naik ruam. Bukan sket punya ruam tau memang rashes yang merah2 sampai las2 aku gi klinik mintak ubat sebab da tak tahan tak bole tido malam2. Lama weh rashes tu nak hilang. Dekat 2 minggu baru baik. Itu pon bekas2 dia tak hilang. Kalo pegang kulit rasa menggerutu je. Almaklum masa kena rash tu bila tak tahan menggaru jugak lah sampai melecet. Even da melecet pon gatal tak hilang. Seksa betol.Pakai pilis dia pon macam tak serasi jugak.Abes dahi aku pon naik ruam kat tempat aku letak pilis tu. So lepas 2 minggu terus stop pakai pilis. Kesimpulannya tak serasi pakai MR. Pasni leh pakai set lain.Ni aku baru nak minum ubat periuk balik. Aritu awal2 ada gak minum tapi Qisya berak banyak. Macam kesian plak. Ni harap dia oklah aku minum. Sket2 aku try minum s…